Lördag kväll!

Nu var det lördag igen. Hela veckorna sitter jag på jobbet och väntar på att det ska bli helg igen för att det är så skönt. Men dom helgerna man inte har någonting att göra på sitter man och klagar och är bitter över att det faktids är helg just nu när man har tråkigt.. Denna helg har blivit en såndär "sitta hemma bitter helg" Igår (fredag) Satt jag hemma och klagade, så efter ett tag gick jag hem till Nikki vilket var trevligt. Idag har jag haft fullt upp hela dagen, förrutom nu på kvällen. Det är nu jag vill ha fullt upp och hitta på saker! Men det ramlar inte in inbjudningar precis.
Nej du nu ska jag skärpa mig och dra en film!


Hon kämpar mot sig själv
för att ta sig själv över kanten,
mot någonting annat
från den iskalla, hårda, svarta brunnen.
Fast hon vet,
Att ju längre upp hon klättrar
ju längre bort hon försöker fly från sig själv
Desto hårdare faller hon,
När hon tappar taget.

När skalet spricker och hon faller ihop

Då fotfästet inte håller
Då tankarna inte kan kontrolleras,
Då faller hon tillbaka,
till den mörka avgrunden.


Till den trygga ensamheten,
till hennes egen identitet ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0