Skyltsöndag.

Frosten som biter en i kinden, och snön ligger vit som ett täcke över marken. I Skyltfönster lyser det lampor och alla är glad över att snart är den fridfull julen är här. Men är Julen så fridfull? Jag menar varje år är alla så stressade över att köpa pressenter hit och dit, pengar som inte räcker till. På julafton ska man hinna med allt, eller så ska man vänta i evighet på pressenterna man fått. Fast trots detta tycker jag ändå jul är en rolig högtid, jag gillar att köpa pressenter. Att känna stressen och pressen att alla ska få precis rätt sak. Men den som säger att julen är fridfull har iaf enligt mig helt fel...

Nu ska jag och Linn snart gå ner på stan där året skyltsöndag ska ägarum, det är lite mysigt. Mjukstart till julen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0