Jul afton?!

Idag är det glädjens dag, eller är det det? Precis samma sak som jag göra idag kan jag göra vilken dag som helst med min familj. Vi träffas ju ändå inte hela släkten och firar tillsammans, och nej jag vill inte höra om att alla andra har en så äckligt mysigt heller. Om vi hade varit hela släkten, så visst det hade väl varit trevligt, kanske.
Men nu är vi inte det, hemma i huset är det - jag, mamma och pappa. Båda min två andra systrar jobbar för detta är ingen speciellt dag. Älska och ta hand om varandra ska man väl göra alla dagar inte bara på julafton? Dock är ju julen "hem-vändar-tiden" så alla är hemma, men det finns många människor som inte firar med stora släkten och inte vill ha det nertryckt i halsen att om man festar så är det fel?! Ändå önskar jag ju såklart alla en gillar denna dagen och tycker den är speciellt(och alla andra också förstås) en god jul, för jag tycker ju inte att folk behöver ha en dålig dag bara för att jag tycker det är överskattat! Det jag önskar mig till nästa år är att jag är utomlands och slipper bry mig! tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0