Mat?

Gick för ca 1 timme sen hem ifrån affären, gick då och funderade på vad olika varor kostade. Min handling gick på strax under 400kr, dvs mat för några dagar framåt. Men iaf, när jag gick hemåt med två halvfulla kassar kom jag och tänka på all skräp mat jag åt förra året som kunde blivit minst dubbelt så mkt för samma summa. Då var det pasta, pasta och pasta i mängder. Inte konstigt alls att folk blir fattiga när såndär näringsfattig mat är så sablarns billig. Visst kan man säker äta nyttigare och billigare än jag gör, fast det sättet har jag inte lärt mig än+ att man inte vill fasna i billigt-onyttigt fällan igen. Nej, ioft blir man fortare mätt på bra mat så det kanske jämnar ut sig. Vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0