En svart tröjas bekännelse.

Har bestämt mig för att dig blir första dagen sen i måndags jag ska ta mig utomhus. Så i täckbyxer och skidjacka har jag tänkt ta mig en promenad, det är ändå fint vinter väder idag! Nyss stod jag och tog på mig kläderna jag ska ha under och drog då på mig en svart tröja med lite polokrage, och genast började jag tänka på min kära vän Petter. Petter bor i Göteborg och det var rätt längesen vi sågs nu men planerar en resa någon helg snart. Saken är den att under mina mångfaldiga besök hos honom förut har jag alltid tvingat med honom ut på stan med mig. Han har suckat, stönat och påstått att han har devirse sjukdomar medans vi gått där. Jag har glatt gott vidare utan att lyssna på hans tjat och frågat om klädesplagg efter klädesplagg om det är snyggt, alltid samma svar "mm, jätte fin". Just den tröjan jag har på mig nu är dock det enda tillfälle jag har sätt han reagera, när jag frågade om den var fin sa han "Skit snygg, du måste köpa den". Snopen blev jag för speciellt är den icke, men jag hade fått liv i människan så jag köpte den. Den är skön och svart så den passar till allt(i princip) och den får mig att tänka tillbaka lite, tänk vad en liten tröja kan föra med sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0