Körkortet!

Har efter mitt misslyckade i sommras ÄNTLIGEN lyckats ta mitt körkort. Började ju i sommaras
med det på allvar. Saken var bara den att jag hade 1 chans och sen dagen efter gick mitt
körkortstillstånd ut. Klarade teorin, precis på 52 rätt, men kuggade uppkörningen. Lovade att
tanten ville kugga mig, kändes iaf så..Körkortstillstånden gick alltså ut, och jag ansökte om nytt.
Teorin är gilltig i två månader, och 1 vecka innan den gick ut fick jag sedan ett nytt körkortstillstånd.
Underbart, blev skit sur och orkade inte ta tag i det. i Början av november fick jag iaf ett infall och
åkte ner till Mora trafiksskola.  Där fick jag Sigge och två veckor senare hade han bokat in mig på
uppkörning och teori. Åkte till Falun, i sällskap av Thim & pappa. Trodde jag skulle kugga teorin
pga att vi inte hittade dit, hade såklart inte kollat upp det eftersom pappa påstod sig veta vart det var.
Men klarade iaf teorin, med 52 poäng igen! Någon dag senare var det dags för uppkörning, fick en
tid som var 1600 och hade gruvat mig i flera dagar över mörkret som skulle vara.
Kom till uppkörningen, träffade en snubbe som gjorde mig helt lugn. Körde och kände att det
gick riktigt bra, det gjorde det också. Men jag glömde stänga av hellyset mot förmånga bilar, 7 st.
Så igen KUGGAD! Fick tid för en ny uppkörning 1 vecka senare, var apnervös kunde inte stå still.
Min trafiklärare satte igång spamusik och gav mig sin hörlurar och vips så var jag cool lugnt.
Ända tills jag kom upp i bilen, så satt djävulen i min mage igång igen och bråka.
Körde och det gick helt okej, tills jag körde in i en trotoarkant. HELVETE!!!
Körde iaf vidare, och kom på mig själv att köra 70 på 50 väg, jag är körd.
Kom för fort i en kurva och var påväg att köra på några på ett övergångsställe.
Sedan kommer vi tillbaka till körskolan och han säger "se inte så ledsen ut, du får ditt körkort idag"
Gissa om jag kände mig paff! Men nu är det mitt iaf, körkortet och bil har jag ju också!
Även om vi inte alltid kommer övernens, älskar jag min pärla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0